عدوية 77 - احمد عدوية 1987

عدوية 77 - احمد عدوية 1987

انتاج: شركة صوت الحب
الأغاني:  

100 فل

كلمات: محمد حمزة - تلحين: احمد فؤاد حسن

موال انا صابر

كلمات: فتحى قورة - تلحين: ابراهيم حمودة

سيب وانا اسيب

كلمات: مأمون الشناوى - تلحين: سيد مكاوى

قلبى القاسى

كلمات: نصر الجرن - تلحين: محمد عصفور
 كلمات الاغانى:

100 فل

ميت فل يل فل وعشره ياللي جمالك نشره
لا اقول واعيد واعيد وازيد ما يكفي لبكره نشره
جمالك ده جمالك نشره جمالك ميت فل وعشره
شاورلي واقشر وان لاقتي بفكر يبقالك الكلام
شاورلي واقشر وان لاقتي بفكر يبقالك الكلام
ولا قد المقام يا تمام التمام
ميت فل يا فل وعشره ياللي جمالك نشره
لا اقول واعيد واعيد وازيد ما يكفي لبكره نشره
جمالك ده جمالك نشره جمالك ميت فل وعشره
انا قلبي انجرح قلبي اللي انجرح يا ناس من غير الحبيب
يداويه جربت كل الدوا
ملقتش فايده فيه قالولي وايش دخلك بيت عدوك قولت حبيبي فيه
وانا قد المقام يا تمام التمام
يا رموش وعيون بتصون ما تخون ويا اجمل ليلي ده انا المجنون
وانا اد اللي قال يا تمام التمام ميت فل يا فل وعشره ياي جمالك نشره
لا اقول واعيد واعيد وازيد ما يكفي لبكره نشره
جمالك ده جمالك نشره جمالك ميت فل وعشره

موال انا صابر

انا اللي جسمي انسلا والاهل عدوني
ولما قولت الاه راحو وفاتوني
وهي قسمتي كده 
انا قسمتي كده وانا صابر
انا صابر علي غلبي انا صابر انا صابر
انا طلب من الورد بستان
ورد لجل الورد يطرح ورد
يا صحبت ورد ونخبط علي الباب
انده واقول يا ورد
يا ورد جيت اقتفك شوكك جرح ايدي
وانا برده صابر انا صابر انا صابر انا صابر انا صابر
انا العنب علي السجر سبحانه خلاقي
متقطوفنيش من علي عناقي
ومتعصورونيش بالقوي ضيقته مخلقي
انا تمرانا بسقي العليل والناسي
انا صابر علي غلبي
انا صابر انا صابر انا صابر انا صابر

سيب وانا اسيب

سيب حبيبي وانا اسيب سيب
يا حلاوه يا حلاوه يا حلالولو
علمتو التقل سبقتو بمية سنه
ودة عز علينا بحرو سقانا من الهنا
دة الحب الدنيا حلوه ما هي كوره مدوره
بتلف علينا لفه مهي دنيا صغيره
والقرب نصيب والبعد نصيب
والامر خطير والحب كبير ما تقولي سيب
طب سيب وانا اسيب وانا اسيب
حبيبي ياللي ما شافت زي حسنك عين
انت اللي شافك شق السحاب نصين
ما الحب الدنيا حلوه ما هي كوره مدوره
بتلف علينا لفه مهي دنيا صغيره والقرب نصيب
ماتقولي سيب طب سيب وانا سيب وانا اسيب

قلبى القاسى

يا ليل يا ليل يا ليل يا ليل انا لصحى لرمل والصوان على راسي
يمكن على الله يرق قلبك القاسي وشعرك حنتيه بالذبده ودهنته
ولما جيه العريس سيبتيه وانا اللي ليلي طال زرعت حب الوداد في الاه
واتعشمت وقولت دة تتراح واكايد بيها الاعادي شوفت انا زرعت حب الوداد
في الاوه واتعشمت وقولت دة تتراح واكايد بيها الاعاديشوفت اتاري الاه
وده فيها عين اتاري الاه وساعت الكيل تخس النص وانا اللي شبتي ما تعلمني
Previous Post Next Post