قلق - احمد عدوية 1988

قلق - احمد عدوية 1988

انتاج: شركة صوت الحب
الأغاني:  

مجنون

كلمات: صلاح جاهين - تلحين: ابراهيم رجب

قلق

كلمات: حسن ابو عتمان - تلحين: هانى شنودة

تكت ايزى

كلمات: حسن ابو عتمان - تلحين: محمد عصفور

الو

كلمات: حسن ابو عتمان - تلحين: فاروق سلامة

مواويل

كلمات وتلحين: فلكلور شعبى
 كلمات الاغانى:

مجنون

مجنون مجنون مجنون
مجنون مجنون سيبوني
مجنون وسعيد بجنوني
واللي يجنني ما اتوب عنه حتى ولو لو لو دبحوني
جنني الغصن المحمل
فواكه صيف ومتجمل
بورد ربيع فتتان وبديع
وانا قلبي وديع ما يتحمل
رحتلها البيت قالوا مجنون
عالباب دقيت قالوا مجنون
مجنون مجنون سيبوني
المغرم سكران بلا كاس
والحسن ياهو يدير الراس
بيقول للحلو يا حلو يا حلو
ما نسلم من كلام الناس
انا قلت هويت قالوا مجنون
قلت ما خبيت قالوا مجنون
عالباب دقيت قالوا مجنون
ترحمني عيون وتلومني عيون
ولاجل عيونك كله يهون
وان كان الحب ده جنون يا رب
ما في انسان الا ومجنون
انت مجنون وانت محنون وانتي مجنونه
وانا وانا وانتي انا انا مجنون مجنون
مجنون مجنون مجنون

قلق

قلق في قلق جابولنا القلق
معاهم معاهم عليهم عليهم اداري هواهم
حجر علي هواهم
قلق في صباحي قلق في مسائي
نايم ولا صاحي رايح ولا جاي
لا عاقلي في راسي ولا عارف خلاصي 
حبيبي مش راسي جايبلي القلق
معاهم معاهم عليهم عليهم اداري هواهم
قلق في قلق جابولنا القلق
حجر علي هواهم
انهاره ايه انهارده كام
وانا تهت ليه في وسط الزحام
معاهم معاهم عليهم عليهم اداري هواهم
قلق في قلق جابولنا القلق
حجر علي هواهم

تكت ايزى

ايزي ايزي ايزي
ايزي يا عزيزي
قول يا لالالي
قول يا حالولي
خليها خللي خللي خللي
وبالانجليزي خليها ايزي
يامر واطاوع اتاريه ملاوع
ولا احنا قولنا ولا هو سامع
ولا هو نافع ولا هو شافع
مقلب وواقع في ارابيزي
اعمل حسابك سيب اللي سابك
واللي ماعدشي بيدق بابك
وده مهما صلبك ومهما لامك
ارحم شبابك ارحم ما تخدها ايزي
بالنار لاسعني قلبي واجعني
ولا بيهاودني ولا بيطاوعني
بياع وباعني ولا خدعني
هموت بغيظي
قول يا لالالي
ليلتنا هنا وسرور
خليها خللي خللي خللي
وبالانجليزي خليها ايزي
تكت ايزي

الو

يا واد الو الو
الو الو الو
ما بيجمعش
ما قولنا الو الو والنبي الو الو
ما بيسمعش
الو الو الو
ما بيجمعش
والنبي الو مليون الو
ولا بيسمعش
بيدلع ويتمنع
يا واد جمع ماتدلعشي
الو الو يا حبيبي الو
قلبي اللي طلبك ناس طلبوه
هات الحراره ادي الاشاره
ده مستحيل منك يخدوه
بيدلع ويتمنع
يا واد جمع ماتدلعشي
سلك الغرام عندك مقطوع
والخط بينا ده ليه مرفوع
سلك الغرام عندك مقطوع
والخط بينا ده ليه مرفوع
كلم عيوني
يا اليكتروني
الو الووووو ما بيجمعش
يا الف بعد الشر عليه
وعالجمال اللي فعينيه
رد التحيه سلم عليا
رد التحيه يا غالي عليا
ياللي السلام منك واليك
بيدلع ويتمنع
يا واد جمع ماتدلعش
يا واد الو الوو ومية الو الوو
مابيجمعش
ما قولنا الو الو والنبي الو الو
ما بيسمعش
يا روحي الو الو
والنبي الو
مابيجمعش
والنبي الو مليون الو
ولا بيسمعش
بيدلع ويتمنع
بيدلع ويتمنع
يا واد جمع ماتدلعش
الو الووووووو
مابيجمعش

مواويل

يا ليل يا ليل يا ليل يا ليل
يا عيني ياعيني
يا ليل يا ليلي يا عيني يا ليل يا عيني
ترسم على مين
واحنا الكل رسامين
ترسم على مين
واحنا الكل رسامين
وان خبط الباب بنعرف اللي بره مين
ام البلاد مصر وانا منها واللي بره مين
ام البلاد مصرمصر مصر مصر
وانا منها واللي بره مين

Previous Post Next Post