اسمع بقى - مجد القاسم 2001

  اسمع بقى - مجد القاسم 2001 

انتاج: شركة هاى كواليتى
الأغاني:  
توزيع موسيقى: اشرف عبده

يا سارق

كلمات: سامح العجمى - تلحين: اشرف سالم

يا حبيبى

كلمات: اسامة ابراهيم - تلحين: حمدى صديق

اسمع بقى

كلمات: مصطفى كامل - تلحين: حسن اباظة

رسالة

كلمات: مصطفى كامل - تلحين: حسن اباظة

اصدق مين

كلمات: بهاء الدين محمد - تلحين: وليد سعد

سنة ورا سنة

كلمات: احمد شتا - تلحين: حسين محمود

خدنى لقلبك

كلمات: سامح العجمى - تلحين: اشرف سالم

انت يا عمرى

كلمات: مصطفى مرسى - تلحين: وليد سعد

غمض عينيك - بالاشتراك مع مى كساب

كلمات: سامح العجمى - تلحين: اشرف سالم
 
 كلمات الأغاني:

يا سارق

ياسارق روحي مني
يا سارق روحي مني
وفى قلبي بتقاسمني
وانت الحبيب
مرة تعشق ومرة
تقسى والقسوة مرة
طبعك غريب
تبعد وتغيب حبيبي
تجرح وتسيب حبيبي
وتروح تشكيني وانت ناسيني
وانت الجاني
يا نسيني وانا منك وانت مني
ليه بنار الشوق اسرني
اه يا بياع الهوى
قولي يا سارق سنيني
امتى ترجع وتداويني
امتى تطفي الشوق فى قلبي
وبغرامك تروي عيني
تبعد وتغيب حبيبي
اه يا سارق دنيتي
اه يا ماكر اه يا ساحر
اه يا سارق دنيتي
ليه تلاوع ليه تخادع
ليه بتنسى فرحتي
ياللى بالاشواق واعدني
عن عيونك ليه باعدني
نفسي اغمض عيني الاقى
حضن قلبك جوه حضني
تبعد وتغيب حبيبي
وتروح تشكيني وانت ناسيني
وانت الجاني
طبعك غريب
طبعك غريب يا سارق

يا حبيبى

يا حبيبي يايايا حبيبي
 يااا حبيبي يا حبيبى
لو زيك زى دول
 كنت اعشق ليه عنيك
 واختار من كل دول قلبك
 واحس بيه ده انا قدامى الحلوين
 واللى قلوبهم دايبين
 لكن انت حاجة تانية
 انت القلب وما فيه
 ييا حبيبي يايايا حبيبي
 يااا حبيبي يا حبيبى
 مين زيك مين فى جمالك
 قلى مين مين زيك مين
 على قد ما شفت كتير
انت اللى عليك العين 
حبك قلبى وعنده حق لما شافك
 مال ورق حبك قلبى وعنده حق
 لما شافك مال ورق
يا حبيبي يايايا حبيبي
 يااا حبيبي يا حبيبى
راح قلبى معاك
 اول ما قابلنى هواك
 لا انا قادر على الاشواق
 ولا قادر ثانية انساك

اسمع بقى

اسمع بقى
اتعودت انك تهدمنى
وتدمرنى ... وبتكسرنى
وبتألمنى ... وبتظلمنى
حتى فى عز هنايا وفرحى
اتعودت انك تأمرنى
وانا بسمعلك ... وانا بخضعلك
اضعف تقوى ... دايما اقوى
دايما حابب المى وجرحى
اسمع بقى
لو انت الشمس وانت النور ... ولو بعدك هعيش مكسور
انا..هبعد خلاص وانساك ... انا..هكسر بأيدى هواك
ولو تندم على اللى فاتك ... ولو تملا الدموع اوقاتك ... ولو تدفعلى كل حياتك
تمن...تمن لحظة لؤاك ... تمن لحظة لؤاك
ولا لحظة لقاك
اسمع بقى
جرحك كان مش جرح صغير
جرح المنى ... جرح اسمنى
علم فيا ... بكى عينيا
عايش طول لياليا بناره
جرحك خلى القلب اتغير
قلب اتألم ... قلب اتعلم
قادر ينسى ... عارف يقسى
حالف لازم ياخد تاره
اسمع بقى
انا اللى اخترت حضن هواك ... وانا اللى اقدر فى لحظه انساك
انا..لو حتى روحى معاك ... انا..حالف ما اعيش وياك
ولو تندم على اللى فاتك ... ولو تملا الدموع اوقاتك ... ولو تدفعلى كل حياتك
تمن..تمن لحظة لقاك ... تمن لحظة لقاك
ولا لحظة لقاك

رسالة

قالوا البعيد عن القلب
هو البعيد عن العين
والله بهذا المثل
ما آمنت انا ساعتين
انا قلت روحي لحبيبي
حتى ولو كان فين
آه لو غاب يوم اثنين
شهرين سنة سنتين
هو حبيب العين وبعده لا لا
اكتبلو يا قلبي رسالة
روح قوله حبيبي الغالي
ليالي وحالي فى بعدك حاله
ابعتلو وقوله تعالى
تعالالى يا مالك امرى ياعمري
يا شمسي وقمري تعالى
وقول له روح قول له
ازى الحال مشغول عليك البال
روح قوله انا كنت مواعدك انا
على عهدك انا على وعدك انا
احب غيرك لا لا
اكتبله يا قلبي رسالة
وصله سلامي غرامي هيامي
وقوله العين ميالة
ابعت له وقوله تعالى
انا والله حنيني ماليني كويني
ونار الشوق قتالة
وقوله طمني حبيبي علبك
وحشتني يا غالي عنيك
انا مطرح ما انت هترسى
انا هأرسى مش هأقسى
احب غيرك لا لا
اكتب له يا قلبي رسالة
انا ويا آهاتي ليلاتي
حبيبى اوقاتى حياتى محاله
انا عشقه وغيرته وصوته صورته
فى نن العين متشاله
وقوله انا مالك قلبي هواك
انا والله ماليا الاك
لو طال العمر انا جنبك
وانا مع قلبك انا مع حبك
احب غيرك لا لا
اكتب له يا قلبي رسالة

اصدق مين

اصدق مين كلهم كدبوا عليا اصدق مين
 كله قسيوا عليا اصدق مين
الحبايب والقرايب والصحاب
 كلهم خلوني دايب في العذاب
اللي ياما شلت عنهم
 واللي عمري ماخفت منهم
سابوا قلبي في نار جراحوا
 علموني الخوف وراحوا
 يطمنوا الاغراب
شافوا مني حضن اوفي وقلب اقوي من خداعهم
عمره ماتحمل الامهم
عمره ماجرحهم وباعهم
حزنوا فرحوا بحس بيهم كنت ببكي خوف عليهم
والنهاردة كل ما احزن تتولد ضحكة في عنيهم
كل ما انسي وقلبي يصفي واحن تاني لذكرياتهم

سنة ورا سنة

يا حبيبي
طال غيابك
اشتقت ليك حبيبي
سنه ورا سنه
وانا بدوب هنا
والليل عليا يطول وانتا ناسيني
يا حبيبي يا انا مليش عنك غنا
قلبي عليك مشغول ووحشت عيني
بالنار بالشوق تكويني
معقول علي الاه ترميني
وانا عاشقك انتا وبحبك انتا
مشتاق تعالالي الله يخليك
خد قلبي مني ليك واشوفك انا
سنه ورا سنه وانا بدوب هنا وانتا ناسيني
يا حبيبي يا انا مليش عنك غنا
قلبي عليك مشغول ووحشت عيني
اشواق وحنين جوايا
وسؤال وعتاب وحكايه
ليه بتفوتني انتا ليك مين غيري
انتا انا قلبي حبيبك بحياته شاريك

خدنى لقلبك

البعد لالا والحيرة لالا البعد لالا
والحيرة لالا قرب تعالى هوايا هواك
خدنى لقلبك من تانى يلى عيونك وحشانى
امتى هتسكن احضانى واسكن عينيك
خدنى فى حضنك دفينى دوب حزنى نسينى
المس قلبى احيينى بلمسة ايديك لالالا
ياحبيبى لا تغيب لالالا ياحبيبى لا ضلك قريب
قلبى بعتلك تنهيده وانت بنارك بتايده
قلبى وحبك متجيله يعشق سواك
قلبى كتبلك مرساله غنى حبيبى مواله
يشكى بدموعه واحواله حيرته فى هواك
لالا ياحبيبى لا تغيب لالالا ياحبيبى لا ضلك قريب
امتى فى يوم نتلاقى بعد الفراق
واجرى عليك ينادينى رمش عينيك يداوينى
والقى هواك يرينى من الاشتياق لالا ياحبيبى
لا تغيب لالا ياحبيبى لا ضلك قريب البعد لالا والحيرة لالا قب تعالى هوايا هواك

انت يا عمرى

انت ياعمرى منى قلبك حته منى
وان يوم زعلت قلبك سدانى غصب عنى
غيرتى وخوفى عليك
حيرتى فى نظرة عنيك
ياحبيبى عشان بحبك بخاف منك عليك
ياحبيبى الغيرة نارنارنار
وانا قلبى معاك احتار نارنار نار
ولا اشتكيت منه الهوى ولا سالتك عن دوى
ياحبيبى حبيتك انا وانت فى هواك جبار
ياحبيبى جرالك ايه ايه ايه
بتفكر تانى فى ايه ايه ايه
لاعمرى حيرتك انا ولا عمرى سهرتك انا
غيرتى وخوفى عليك
حيرتى فى نظرة عنيك
ياحبيبى عشان بحبك بخاف منك عليك

غمض عينيك

غمض عينيك واحلم معايا
وهات ايديك واحضن هوايا
غمض عينيك واحلم معايا
وهات ايديك واحضن هوايا
احضن هوايا لابعد حد
والمس معايا خدود الورد
لا نجوم وليل ولا سما ولا ارض
داحنا في دنيا لوحدنا
احضن هوايا لابعد حد
والمس معايا خدود الورد
لا نجوم وليل ولا سما ولا ارض
داحنا في دنيا لوحدنا
غمض عينيك وفي حضني نام
دوقني شوق دوق الغرام
غمض عينيك وفي حضني نام
قول في الهوا من غير كلام
داحنا اتخلقنا لبعضنا
دوقني شوق دوق الغرام
غمض عينيك وفي حضني نام
قول في الهوا من غير كلام
داحنا اتخلقنا لبعضنا
غمض عينيك واحلم معايا
وهات ايديك واحضن هوايا
ليلة غرام نحلم ندوب
من غير كلام تحكي القلوب
ليلة غرام نحلم ندوب
من غير كلام تحكي القلوب
خدني لهواك داحنا يادوب
باب الهوى مفتوح لنا
من غير كلام تحكي القلوب
خدني لهواك داحنا يادوب
باب الهوى مفتوح لنا
غمض عينيك واحلم معايا
وهات ايديك واحضن هوايا
غمض عينيك واحلم معايا
وهات ايديك واحضن هوايا
Previous Post Next Post