اتاريك - احمد عدوية 1989

اتاريك - احمد عدوية 1989

انتاج: شركة صوت الحب
الأغاني:  

اتاريك

كلمات: امل الطائر - تلحين: محمد عصفور

العيون الخضر

كلمات: محمد كسرى - تلحين: محمد عصفور

ايش حالك

كلمات: ابراهيم زيادة - تلحين: نصر الخشاب

نسيم الاحباب

كلمات: نصر الجرن - تلحين: محمد عصفور

قاضى القضاه

كلمات: نصر الجرن - تلحين: محمد عصفور

سمك شبار

كلمات: شريف المنياوى - تلحين: احمد عدوية

عجبى

حكم الزمن

كلمات: حسيب غباشى - تلحين: محمد عصفور
 
 كلمات الأغاني:

اتاريك

انا كنت بحسبك اتاريك اتاريك
بقراك وبكتبك وبفكر فيك
انا كنت بحسبك اتاريك اتاريك
بقراك وبكتبك وبفكر فيك
غرتني برقتك وسقتني محبتك
صدقت كدبتك الله يجازيك
انا كنت بحسبك اتاريك اتاريك
ربيتك عالمحبه فهواك توهتني
قربتك مني حبه جيت انت بعدتني
تعبت وشفت راحتك ولا عمري فيوم جراحتك
خليك يا جميل براحتك واتهنى بقسوتك
غرتني برقتك وسقتني محبتك
انا كنت بحسبك اتاريك اتاريك
السكه اللي انت فيها مابقتش سكتي
الدنيا اللي انت منها مش هى دنيتي
ان كان عالود ودي يا حبيبي تراعي ودي
ان كان عالود ودي يا حبيبي تراعي ودي
على قد ما تاخد ايدي هتزيد فمعزتك
غرتني برقتك وسقتني محبتك
صدقت كدبتك الله يجازيك
انا كنت بحسبك اتاريك اتاريك

العيون الخضر

بتحب العيون الخضر وانا عيوني عسليه
بتموت فالعيون الزرق وانا عيوني عسليه
لو تامر يا حبيبي بس اامر يا حبيبي
لصبغلك عينيا
انا حبي مالوهش حدود ولا يعرف طريق مسدود
انشاء الله يكونوا سود انشاء الله يكونوا سود
لصبغلك عينيا
احلفلك بالعيون وبرمشك والجفون
لو تطلب اي لون لو تطلب اي لون
راح اقدم كل غالي بس ارضى فيوم يا غالي
ونذوق الليالي ونعيش ايام هنيه
لو تامر يا حبيبي بس اامر يا حبيبي
لصبغلك عينيا
بتحب العيون الخضر وانا عيوني عسليه
بتموت فالعيون الزرق وانا عيوني عسليه
لو تامر يا حبيبي بس اامر يا حبيبي
لصبغلك عينيا

ايش حالك

فوق لنا حبه وصحي النوم
لا مش نقصين كتر نوم
فوق للاحبه وصحي النوم
لا مش نقصين كتر نوم
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ما تسالنيش ايش حالك اليوم
ايش حالك اليوم
كنت زمان تضحك علينا
واحنا لسه صغيرين
كلمتين وتلف بينا واحنا قال ايه فرحانين
كنت زمان تضحك علينا
كلمتين وتلف بينا واحنا قال ايه فرحانين
كنت زمان تضحك علينا
واحنا لسه صغيرين
كلمتين وتلف بينا واحنا قال ايه فرحانين
كنت زمان تضحك علينا
واحنا لسه صغيرين
كلمتين وتلف بينا واحنا قال ايه فرحانين
كان كفايه فالغرام نحب ونعشق والسلام
ياما سمعنا عشانك لوم
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ما تسالنيش ايش حالك اليوم
ايش حالك اليوم
فوق لنا حبه وصحي النوم
لا مش نقصين كتر نوم
فوق للاحبه وصحي النوم
لا مش نقصين كتر نوم
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ما تسالنيش ايش حالك اليوم
ايش حالك اليوم
اهتدي ما تسوقش فيها
روح بعيد ان كنت خالي
شوف حكايه اتسلى بيها
حبنا ماهوش تسالي
اهتدي ما تسوقش فيها
روح بعيد ان كنت خالي
ما تشوف حكايه اتسلى بيها
وقتنا ماهوش تسالي
كلنا نحب الاصول
يعنى مش حب اقول
ياما سمعنا عشانك لوم
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ده احنا كبيرنا واتغيرنا
ما تسالنيش ايش حالك اليوم
ايش حالك اليوم

نسيم الاحباب

روح يا نسيم الهوا الهوا سلم سلملي علي الاحباب
روح يا نسيم الهوا الهوا سلم سلملي علي الاحباب
الغربه خدتني يابا الغربه خدتني يابا
الغربه خدتني يابا الغربه خدتني ي يابا
وطال بيا الغياب يا نسيم الاحباب
بعتالك جوابات احلي عمر فات
بعتالك جوابات احلي عمر فات
مليانه حكايات والهوا غلاب
بعتالك جوابات احلي عمر فات
بعتالك جوابات احلي عمر فات
مليانه حكايات والهوا غلاب
يا نسيم الاحباب
خليهم يجوني راح اشيلهم في عيوني
وحرام لو ينسوني والغربه عذاب
خليهم يجولي راح اشيلهم في عيوني
خليهم يجوني راح اشيلهم في عيوني
وحرام لو ينسوني والغربه عذاب
يا نسيم الاحباب
يا حبيبتي يا بهيه يا ام العيون عسليه
يا حبيبتي يا رضيه يا حلوه يا غاليه عاليا
ياتجيني يا اروحلك
يتجيني يا اروحلك
متجيني يا ارض اروحلك
يا حبيبتي لا اروحلك
ده حرام الغياب
يا نسيم الاحباب
الغربه خدتني يابا الغربه خدتني يابا
الغربه خدتني يابا الغربه خدتني يابا
وطال بيا الغياب يا نسيم الاحباب

قاضى القضاه

حقك عليا وسامح ارحمني من الندم
علشان عتاب امبارح ماكنش ولا العشم
حقك عليا وسامح ارحمني من الندم
علشان عتاب امبارح ماكنش ولا العشم
حقك عليا عليا عليا
اه اه ه اه
اه اه اه اه
عيني يا ليل
عيني يا ليل يا ليل
عيني يا ليل يا ليل يا ليل يا لييييل
قاضي القضاه لو ظلم واجب ما يحكمشي
واجب ما يحكمشي
والدنيا دي محكمه يا عيني
والظلم ما يدمشي
رب العباد فالسما ماينمشي
رب العباد فالسما
رب العباد فالسما ماينمشي
بيقول يا ابن ادم قوم ماتنمشي
وعالظلم ماتنمشي

سمك شبار

سمك شبار
بربون ومياس
بلبط ولعبط فالمياه
سمك شبار
بربون ومياس
بلبط ولعبط فالميا
وكل قلب وله احساس
كل قلب وله احساس
وانا قلبي عاشق بلطيه
وانا قلبي عاشق بلطيه
بنادي يا مرسي يا ابو العباس
شلله يا مرسي يا ابو العباس
شلله يا مرسي يا ابو العباس
انا اشتريت سمكه في مياه

حكم الزمن

يا ليل يا لييييل يا ليل
يا ليل يا لييييل يا ليل
يا ليل يا لييييل يا ليل
يا ليل يا لييييل يا عين
اليل الييل الليل
الليل كله مقاسي وادينا بنضيع فيه
وعجبي وعجبي عجبي
عجبي عليك يا زمن قادر وليك احكام
ده الحكم قاسي لا يقبل نقد ولا ابرام
ده الحكم قاسي قاسي
لا يقبل نقد ولا ابرام
جبت اللي قدام ورا واللي ورا قدام
جبت اللي قدام ورا
واللي ورا قدام
اللي تصافيلوا يا زمن
طال النجوم بايديه
واللي تعاديه يا زمن
يا ويله من الايام
انا قلت الحبيب جالي
طلعت اجري اجري
طلعت اجري وخدت الباب باحضان
طلع الهوا كداب
ورجعت اعيد الماضي
من اول و من تاني

Previous Post Next Post