السهرة تحلى - مدحت صالح 1985

السهرة تحلى - مدحت صالح 1985

انتاج: شركة صوت الحب
الأغاني:  

السهرة تحلى 

كلمات: رضا امين - تلحين: خليل مصطفى - توزيع موسيقى: عماد الشارونى

وننسى

كلمات: مجدى النجار - تلحين: محمد باهر - توزيع موسيقى: سمير رشاد

عيونك الرحيل

كلمات: عبد الرحيم منصور - تلحين: عبد العزيز سرور - توزيع: مختار السيد

انا مش ليكى

كلمات: مجدى النجار - تلحين وتوزيع موسيقى: سامى الحفناوى

محال

كلمات: مدحت العدل - تلحين وتوزيع موسيقى: سامى الحفناوى 

مسافة السكة

كلمات: مجدى النجار - تلحين: محمد باهر - توزيع موسيقى: سمير رشاد
 
 كلمات الأغاني:

السهرة تحلى

هوا هوا والنسمه حلوه
سوا سوا واللمة احلى
سوا سوا هنغني غنوه هوا هوا هوا
والسهره تحلى
وقلوبنا نسمه واللي في قلوبنا تحكيه عينينا
هوا هوا مانخلي نجمة في ليل هوانا تسهر حزينه
اروحنا صافيه بالحب صافية وقلوبنا دافيه
بالحب دافية هوا هوا هوا
والسهره تحلى 
سوا سوا احنا اتواعدنا والحب خدنا سيبنا ايدينا
هوا هوا جينا في ميعادنا وقبل منه احنا اتلاقينا
سوا سوا ومين هيقدر والحب بينا يبعد ما بينا
هوا هوا وبشوقنا نسهر لولا حبايب لولا اتقابلنا

وننسى

وننسى قد ماننسى حاولنا ومابنساش
اتاري الماضي فاكرنا مش راضي يبعنا بلاش
رحمة مايرحمناش راحة مريحناش
حكم الماضي علينا يا عذبنا
اه يابلاش
وننسى قد ماننسى حاولنا ومابنساش
اتاري الماضي فاكرنا مش راضي يبعنا بلاش
بلاش لو كان الماضي هايبقى صراخ صراخ مجروح
بلاش لو كان الحب هايجي ساعات ساعات ويروح
بلاش نتمنى نعيش فالجنه مدامت جنة قلبي جروح
وفراق ودموع حزينه وعذبنا ارخص تمن
بلاش يا ماضي كفايه الرحمة اه يا زمن

عيونك الرحيل

عيونك الرحيل في مواسم الهجرات
وأنا طول عمري برحل ف عينيكي من سكات
عينيكي الليل، وأنا ملاح تعبه الضنا
يا ريت يضمنا مرسى ولو ساعات
من نظرتك بدوب واكلم الدروب
قلبي يصبح قلوبتدوب المسافات
يا طيور النورس انتي نظرات حبيبتي
حطي على سفينتي أو ابعتي سلامات
تدور بينا الفصول وتقصر أو تطول
نتمنى ومين ينول حتى ولو ساعات

انا مش ليكى

انا مش ليكي انا مش ليكي
لو في الدنيا مفيش الا انتي شمس الدنيا بضي عينيكي
انا مش ليكي
مع اني ماليش من بعدك نامي بحب التاني
مع اني ماليش من بعد هواكي حقي اني اعشق تاني
مع اني ماليش الا غير امي وقلبي بحبك طفل انانيي
انا مش ليكي
غصب عني مش بارادتي همشي وسيبك
قبل ما احبك انتي اخترتي اللي يبقى هوه مصيرك
مش من حقك مهما حاولتي ابقى حبيبك وانتي حبيبتي
انا مش ليكي
لو في الدنيا مفيش الا انتي شمس الدنيا بضي عينيكي
انا مش ليكي

محال

دايما ما بيني وبين عينيكي محال
وغنايا حزين والصوت ورعشة الموال
دايما بيني وبين عينكي محال
وغنايا حزين والصوت ورعشة الموال
بيننا العيون والناس والسكه والمشاوير
بحلم بزمن الهجره مواسم الترحال
محال
يام العيون السمرا انا قلبي حزين
مدي ايديكي للايدين المفرودين
كوني ضمه روحي غني بوحي
طلعي الغنوه العفيه من الانين
بينا العيون والناس والكه والمشاوير
بحلم بزمن الهجره مواسم الترحال
محال
رغم حزني بندهك ردي وناديني وازرعي في ياسي الاماني
وعلميني ابقي بحرك مرسي شطك
ابقي نيلك بس خوفي ومن الخطاوي تتوه في ليلك
بينا العيون والناس والسكه والمشاوير
بحلم بزمن الهجره مواسم الترحال
محال

مسافة السكة

راح وجاي مسافه السكه وراجع تاني
راح وجاي وعدت سنه علي بعدو ما جاني
فايتني لمين حبيبي وخلي معدش غير الحزن داخللي
مكنش عشمي في حبو يا بوي يخرج ولا يرجعش لي
راح وجاي مسافه السكه وراجع تاني
راح وجاي وعدت سنه علي بعدو ما جاني
الحزن ساكن دواري والشوق ونارو زواري
جولي فين ايامو يا بوي جولي ايه
في الدنيا فاضيللي
راح وجاي مسافه السكه وراجع تاني
راح وجاي وعدت سنه علي بعدو ما جاني
راح وقلبي عليه محروم راح فايتلي نار الشوق
راح يا عيني اللي مخلاش ضي في عيني
ووعي في عقلي قولي فين ايامو
يا بوي قولي ايه في الدنيا فاصللي
راح وجاي مسافه السكه وراجع تاني
راح وجاي وعدت سنه علي بعدو ما جاني
Previous Post Next Post